Skuteczne Strony Internetowe

Twoja Strona WWW nie musi być ładna, ale musi być skuteczna czyli

Powiedz Mi po co Ci to WWW?

Cóż za głupie pytanie – pomyślisz, jednak wg specjalistów od copywritingu, blisko 80% stron w internecie nie powstaje po to żeby „sprzedawać”! I w większości nie chodzi tutaj o fizyczną sprzedaż w internecie, ( przecież nie wszystkie serwisy to sklepy czy strony sprzedażowe) ale głównie o to, że nie spełniają założeń właścicieli. Okazuje się, że największym problemem jest precyzyjne określenie celów dla jakich powstaje serwis internetowy, oraz w późniejszym okresie egzekwowanie tych założeń na etapie projektu graficznego, konstrukcji strony, wyboru słów kluczowych, pozycjonowania i kontroli wyników.

Jak zwykle powstaje strona www

Właściciel firmy, która działa na rynku lub osoba bez doświadczenia „widzi” ogrom możliwości w promocji / sprzedaży swoich usług / produktów w internecie. Zgłasza się do agencji interaktywnej lub firmy projektującej strony internetowe i w trakcie spotkania padają najczęściej takie zdania:

  • proszę tu są linki do konkurencji dla przykładu
  • proszę zaprojektować serwis „ładnie”
  • proszę napisać kilka słów o firmie i ofertę – ja dostarczę zdjęcia
  • proszę kupić domenę – co będzie wole związane z nazwą firmy jak nie ma „pl” to może być „eu” wszystko jedno

Po wykonaniu serwisu , kilku poprawkach, właściciel siada przy komputerze i czeka na e-malie albo telefony i zazwyczaj po roku stwierdza że to „nie działa”. Szuka czasem jakiś alternatywnych rozwiązań typu AdWords albo pozycjonowania.
Inwestuje i najczęściej rezygnuje z tego kanału dystrybucji gdyż to nie do końca działa…

Wygląda znajomo?  Mniej lub więcej zapewne tak.
W następnym kroku pokaże Tobie jak powinna wyglądać budowa skutecznej strony w internecie zakładając, iż wybór Twojej niszy jest trafny ( da się coś zarobić 🙂 i cały proces zakończy ma szanse powodzenia.

Jak powinna wyglądać budowa serwisu internetowego?

Na poniższym diagramie pokaże najważniejsze etapy budowy i kontroli Skutecznej WWW.

  1. Określenie 2 – 3 głównych zadań jakie ma dla Ciebie przynieść witryna ( sprzedaż konkretnego towaru, usługi, kontakt telefoniczny, zapis na listę e-mailingową … )
  2. Określenie głównej grupy docelowej dla której ma zadanie być wykonane ( np. sprzedaż luksusowych samochodów – biznesmeni, ludzie sukcesu,  w wieku od 35 do 55 lat )
  3. Wybór typu serwisu WWW odpowiedni dla produktu / usługi ( Strona sprzedażowa, aukcja allegro, sklep internetowy, blog ekspercki, witryna firmowa )
  4. Zaprojektowanie witryny internetowej z prostą nawigacją i „zmuszeniem” klienta do wykonania zadania na Twojej stronie
  5. Określenie grupy fraz i słów kluczowych dzięki którym grupa docelowa klientów trafi na Twój serwis
  6. Napisanie odpowiedniego tekstu sprzedażowego ( copywritnig ) oraz zastosowanie odpowiedniej infografiki
  7. Optymalizacja SEO i pozycjonowanie serwisu na wybrane frazy kluczowe
  8. Sprawdzanie skuteczności dzięki statystykom ( np. Google Analitycs  ) i w razie potrzeby powrót do punktów 5,6 a czasami do punktu 1